Ingyenesen letölthető kiadvány, amely támogatást nyújt az iskolai közösségek újraépítéséhez és a változó körülményekhez való alkalmazkodáshoz.
A 2020/21-es tanévkezdés valószínűleg az egyik legnehezebb időszak lesz a pedagógusok számára: meg kell próbálni megfelelni az aktuális járványügyi intézkedési protokollnak, felkészülni egy hibrid oktatásra, behozni a gyerekekkel az esetleges lemaradásokat és teljesíteni az aktuális tantervi követelményeket. Mindezt egy olyan tanár- és diák közösségben, ami távolról nézve talán ugyanolyannak tűnik, mint korábban, közelebbről megvizsgálva azonban biztosan nem az. Az emberi kapcsolatokkal várhatóan most még a megszokottnál is többet kell törődni.
Ebben szeretnénk támogatást nyújtani ezzel a kiadvánnyal az iskolai közösségek újjáépítésében, a karantén alatt esetlegesen fellépő traumák feldolgozásában és a reziliencia fejlesztésében.
5 civil partnerünkkel közösen olyan területeket jártunk körbe, mint a közösséghez tartozás érzése, érzelmeink sokféleségének elfogadása, belső erőforrásaink felfedezése és tudatosítása, a nyílt kommunikáció, a reális optimizmus, a megoldásfókuszú gondolkodás és a rendszeres (ön)reflexió.
Bízunk benne, hogy te is hasznosnak találod majd a kiadványt és számodra is megkönnyíti az újrakezdést.