Online Pedagógiai Műhelysorozat

Rengeteg kérdést hozott és hatalmas felelősséget rótt a pedagógusokra a digitális tanrend. Ennek kapcsán indítottuk útjára interaktív online pedagógiai műhelysorozatunkat országos Pedagógus Szakmai Közösségünk részére.

A veszélyhelyzet idején 6 alkalommal hívtuk közös gondolkodásra, élménymegosztásra, feltöltődésre pedagógusainkat, melyek remek hangulatú kis közösséggé érlelték őket a hetek során.

Első alkalommal Földes Petra pedagógus szakértő adott elő az osztályközösség fontosságáról, „Hogyan tartsunk életben egy valódi osztályközösséget távoktatás idején?” címmel. Közösen kerestük a válaszokat olyan kérdésekre, mint mit jelent a csoport a tanulóknak, hogyan lehet a karantén idején közös élményeket szerezni, miről szóljon a digitális együttlét, hogyan tudjuk a személyességet fenntartani, stb. Ezekhez rengeteg ötletet, javaslatot, új technológiai lehetőségeket kaptak a webinárhoz csatlakozók a megvalósításhoz.

A Közterem trénerei, Lencse-Csík Orsolya és Csatári Tamara abban segítette az érdeklődőket, hogyan teremtsenek interaktív közösségi élményt a digitális osztályteremben. Olyan gyakorlatokat ismerhettek meg a résztvevők, melyek segítenek a figyelem, érdeklődés, csapatérzés fenntartásában és bármilyen online csevegő program videó vagy hanghívással használhatók. Használatával diákok, tanárok, családtagok is egyaránt átélhetik a közös játék örömét. Egyik résztvevőnk visszajelzésének nagyon örültünk: „Ma etika órán kipróbáltam online néhány játékot. Nagyon élvezték a gyerekek. Köszönöm az ötleteket! 😊”

A digitális oktatásban nemcsak a tanítás, hanem az értékelés is másképpen zajlik. Ebben nyújtott segítséget Kárpáti Anikó (Vadvirág Alapítvány) vezetésével tartott online előadás, ahol a méltányos és konstruktív online értékelés fontosságát járta körbe a résztvevőkkel.  „…. A diákok abból tanulnak a legtöbbet, ha olyan helyzetbe hozzuk őket, amit, ha megoldanak, ki-ki képessége szerint a legjobb tudásra tesz szert!” A webinár végén meglepetés motiváló és bátorító kártyákkal ajándékozta meg a résztvevőket.

Fejlesztő értékelés témájában volt vendégünk Barbarics Márta, pedagógus, gamifikációs szakember is. Ezen előadásunk elsősorban a felsős és középiskolás korosztály pedagógusainak szólt az értékelés és a játékosítás, azaz a játék elemeinek alkalmazása a számonkérés segítése és a mindennapi tanulás fenntartása érdekében.

Gádor Anna, a Rogers Iskola és Óvoda alapítója, pszichológus szakemberrel a válsághelyzet feldolgozásáról beszélgettünk. A karantén feloldásával megnőtt az igény a személyes találkozóra a gyerekeknél is, ezért minél több közösségi program szervezését szorgalmazta mind a szakember, mind a résztvevő pedagógusok.  A bizonyítványosztás, évzáró és ballagás lebonyolítására is kiváló kreatív ötletekkel gazdagodhatott, aki végighallgatta az előadást.

Az évadzáró előadónk Neidermüller Anna, az AKG Általános Iskola főszervezője volt, akivel ötleteket gyűjtöttünk arra, miként tehető tartalmassá a nyári szünet a sok hetes kényszerű otthonlét után. A karantén alatt szorosabbá vált szülői közösségek bevonását javasolta vendégeink számára, illetve rengeteg olyan ötletet osztott meg velünk, amelyek segíthetnek a felerősödött érzelmi kapcsolódás kiaknázásában.