Itt kell lenned, hogy elhidd…

Kárpáti Emőkével, Read It kampányunk nyertesével beszélgettünk a The Chainsmokersszel töltött napjukról

Miért vettél részt nyereményjátékunkban?

Őszintén kimondva önmagában a nyereményjáték nem fogott meg, nem szoktam részt venni ehhez hasonlókban. De a jótékonyság lehetősége, és a téma – az értő olvasás – összekapcsolása egy világhírű Dj párossal és egy tartalmas nappal a Balaton Soundon olyan különlegességet nyújtott, melyet az ember szerintem egyszer kaphat az életben, vagy egyszer sem. Személy szerint ilyen méretű összefogással, generációkat átívelő, hatásos és hasznos kampánnyal még nem találkoztam.

Miért fontos számodra a jótékonyság témája, az értő olvasás?

Anyaként, pedagógusként, trénerként számomra nem kérdés, miért fontos az értő olvasás, miért fontos, hogy az olvasás által kinyíljon a világ egy kisgyermek számára, megértse, mi történik körülötte, elképzelje a kreatív énjével, hogyan is nézhet ki a könyvben leírt mesehős, fejlődjenek kompetenciái. Amikor lányomnak, Virágnak hazavittem a pólót, és elmondtam, hogy mit támogatunk vele, ő is nagyon örült. Azt mondta, hogy milyen jó, hogy van ilyen lehetőség, és hogy fontos, hogy megértsük a világot, és tovább gondoljuk a saját képzeletvilágunkban az olvasott témát, egy könyv mondanivalóját, és ne egy készen kapott hősben, történetfonalban kelljen gondolkodni.

Szülőként nagy szerencsém volt, hiszen Virág általános iskolájában olyan pedagógiai programot valósítottak meg, ahol a fókusz az első perctől fogva az értő olvasás volt. Mivel ez egy művészeti iskola, Virág az olvasott élményeit rögtön rajzban, tűzzománcon vagy báb formájában jelenítette meg. 10 éves korában a saját maga által illusztrált mesekönyvvel ajándékozott meg. Minden szülőnek ezt kívánom!

Jártatok már a Balaton Soundhoz?

Ekkora buliban még nem jártunk, de Virág nyár elején célzott rá, hogy most már szeretne elmenni egy nyári fesztiválra. Szóval egy igazi álom vált valóra.

Hogy éreztétek magatokat a Soundon?

Van egy mondás mostanában; „Itt kell lenned, hogy elhidd!”. Ez abszolút igaz volt a Soundra. A kampánycsapat mindent megtett, hogy – ahogy a mai fiatalok mondják – az élmény „magic” legyen. Az odaút a gyönyörű Teslán, a fesztivál helyszíne, kialakítása, a programok, az óriáskerék és persze a találkozás a bandával.

 Milyen volt a találkozó a The Chainsmokersszel? Milyenek a fiúk életben?

Ez volt persze az esemény fénypontja. Én tavaly óta hallgatom Őket utazásaim során vagy otthon, és ezért persze Virág is felfigyelt rájuk, nagyon kedveli a zenéjüket. Kedvenc számunk ezért mindig változik, hiszen én kezdtem a PARIS című számmal, majd a SOMETHING JUST LIKE THIS, és most a SICK BOY, mely mélyebb tartalommal és ütős ritmusokkal hívja fel magára a figyelmet.

Sose várnád egy celebtől, de a koncert utáni találkozásunkkor meglepően közvetlenek, nyitottak és kedvesek voltak. A legnagyobb öröm számomra, hogy Alex kérdésére az olvasással kapcsolatban Virág nem zavartatva magát, könnyedén angolul válaszolt. Nagy élmény, hogy elmondhatja magáról, hogy Grammy-díjas sztárokkal beszélgetett az ő anyanyelvükön.

Összességében nagyon hálás vagyok a United Way Magyarország és a CAP munkatársainak a kampányért, a felejthetetlen napért, az élményekért. Anyaként, trénerként külön kiemelten köszönöm, hogy ezt egy igen fontos társadalmi probléma kimondásával, fókuszba helyezésével, megoldást támogató kampánnyal kötöttétek össze.