A krízis, mint lehetőség, avagy a karantén-élmények feldolgozása

Végre együtt! című webinár sorozatunk második részét is sok érdeklődő követte élőben, ha lemaradtál, itt megnézheted Somkövi Bernadett és Földes Petra beszélgetését. 

 

Számos kutatás készült a karantén-időszak diákokra, családokra, pedagógusokra gyakorolt hatásairól. Az eredmények azt mutatják, hogy a diákok közül sokan elveszítették a tanulás iránti motivációjukat, hiányolták a barátokhoz és a tanárokhoz való kapcsolódás lehetőségét és kb. 1/5-ük – főként szociális okokból – eltűnt a pedagógusok látóköréből. A pedagógusok komoly kihívásként élték meg, hogy hirtelen új dolgokat kellett megtanulniuk, nagyon gyorsan kellett alkalmazkodniuk az új helyzethez és szintén nagyon hiányzott nekik is a kapcsolódás a gyerekekkel és a kollégákkal.

A karantén-időszak élményeinek feldolgozása az újra találkozás alkalmával feltehetőleg ösztönösen is elkezdődik, eredményesebb azonban a folyamat, ha mederbe tereljük és megpróbáljuk a megélt élményeket erőforrássá fordítani. Szükségünk lesz rá az eredményes tanításhoz és tanuláshoz, a bizonytalanságok és a változások kezeléséhez, reziliens közösségek formálásához.

Házigazda: Somkövi Bernadett –  a Szent László Gimnázium tanára, a SkillToGo MQ trénere, a Pozitív pszichológia a tanteremben módszertani koordinátora

Meghívott szakértő: Földes Petra, tanár, mentálhigiénés szakember, OFÖE

Témáink:
– Hogyan beszélgessünk a karantén-élményekről? Hova illeszthetjük be az osztály/csoport életében?
– Mit tehetünk, ha nagy fájdalmakra/elakadásokra leltünk?
– Az érzelmek sokféleségének elfogadása.
– A reflexió és az önreflexió jelentősége.
– A krízis mint lehetőség.
– Reziliens tanárok, reziliens gyerekek.

Végre Együtt!- 51 gyakorlat az újrakezdéshez című kiadványunkat pedig itt tudod letölteni.